SAUGOKIME SAVO AKIS!

Daugelis mūsų šiuo metu nemažai laiko praleidžiame prie kompiuterio ekrano, todėl būtinai turime saugoti akis ir padaryti pertraukas darant pratimus 🤓🤗👀💻.
Regėjimo sutrikimams didelę reikšmę turi nuolatinis akių pervargimas ir nepakankama jų priežiūra. Vaikams labai svarbu laikytis regos higienos, sveikai maitintis, kuo daugiau laiko praleisti natūralioje dienos šviesoje, pakankamai judėti.
Ikimokyklinio amžiaus vaikai regėjimo įtampos reikalaujančius darbus gali dirbti iki 15-20 min., po to reikalinga 5-10 min. pertrauka. Po skaitymo, rašymo, piešimo ar kitų smulkių darbų negalima iš karto sėsti prie televizoriaus ar kompiuterio. Televizorių žiūrėti reikia sėdint tiesiai prieš jį, ne mažiau kaip 2,5-3 m atstumu, apšviestame kambaryje. Kuo mažesnis vaikas, tuo trumpiau jam leidžiama žiūrėti televizorių (iki 2-3 metų televizoriaus žiūrėti nerekomenduojama visai). Padirbėjus kompiuteriu, televizorių žiūrėti galima ne anksčiau kaip po 1-2 val., taip pat reikia riboti vaikų žaidimus mobiliuoju telefonu.
Per dieną mūsų akys gauna didelį krūvį: tai ilgalaikis darbas prie kompiuterio, skaitymas , vairavimas, reikalaujantis nuolatinio dėmesio ir atidumo. Dėl tokios apkrovos, dienos pabaigoje mes jaučiame, kad mūsų akys yra „pavargusios“. Mes patys galime padėti savo akims susidoroti su kasdieniniu nuovargiu specialių pratimų dėka. Šie paprasti pratimai ne tik pašalins susikaupusį nuovargį, bet taip pat padės išsaugoti jūsų ir jūsų vaikų, akių sveikatą ateityje.
📢AKIŲ STIPRINIMO PRATIMAI📢
👀Greitai mirksėkite 1-2 minutes;
👀Nesukant galvos akimis pažiūrėkite į viršų ir į apačią, į kairę ir į dešinę;
👀Nesukant galvos akimis sukite 5-6 ratus į vieną, po to – į kitą pusę;
👀Nesukant galvos akimis 5-6 kartus pieškite aštuoniukę;
👀Ištieskite ranką į priekį ir, žiūrėdami į smilių, artinkite jį nosies link, kol pradės dvejintis akyse. Kartokite 6-8 kartus;
👀Užsimerkite ir sukamaisiais judesiais lengvai masažuokite vokus pirštų galiukais 1 minutę.

Visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje Dalia

Kokie koronaviruso simptomai?

📢Primename apie koronaviruso simptomus ‼️ Jeigu jaučiate šiuos simptomus BŪTINAI kreipkitės nemokamu koronos karštąją liniją 1808 📞☎️📲

Dėl to, kad tu rūpi

Šiuo permainingu laikotarpiu, svarbu pasirūpinti savo emocine ir psichologine sveikata, tad prireikus pagalbos – galima kreiptis į specialistus 📞🤳

Tavo saugumo instrukcija

Koronaviruso pandemijos laikotarpiu Lietuvoje susikūrė daug savarankiškų pagalbos organizacijų, teikiančių pagalbą priverstinėje izoliacijoje atsidūrusiems žmonėms. Tai labai graži iniciatyva, tačiau neužmirškite, kad net ir priimdami pagalbą iš geradarių, turite laikytis saugumo taisyklių, jeigu norite apsaugoti savo sveikatą ir turtą ‼️ 

Maisto švaistymas per karantino laikotarpį ir ne tik

📌📌📌Maisto švaistymas – Jungtinių Tautų maisto ir žemės ūkio organizacijos (FAO) duomenimis, beveik trečdalis viso pasaulyje pagaminto maisto prarandama ar išmetama. Preliminariais skaičiavimais lietuvis – apie 60 kg maisto, kuris dar galėtų būti suvartotas. 🥦🍐🥗🍛🥜
Šiuo svarbiu metu, kai apsipirkimas parduotuvėse yra ribojamas ir galima eiti tik tada, kai būtinai reikia tam tikrų maisto produktų. Todėl kiekvienas iš mūsų dabar perkamės didesniais kiekiais. Primename, kad atsakingai pasirinktumėte maisto produktus, jų kiekį. Taip pat ypatingą dėmesį atkreiptumėte į maisto produktų tinkamumo vartoti terminą.
Užrašas „Tinka vartoti iki…“ informuoja vartotojus apie maisto saugą. Maisto produktai gali būti vartojami tik iki nurodyto termino. Jam pasibaigus, tokių produktų vartoti nepatariama, nes jie gali būti sugedę ir netgi pavojingi sveikatai.
Užrašas „Geriausias iki…“ informuoja apie maisto kokybę. Pasibaigus ant maisto produkto pakuotės nurodytam „Geriausias iki…“ terminui, jį vis dar saugu vartoti, tačiau gali būti pakitusios jo kokybinės savybės, pvz., spalva, forma.
Todėl rekomenduojame greitai gendančius produktus, paženklintus užrašu „Tinka vartoti iki…“ (pavyzdžiui: žuvies ar paukštienos produktai, gaminiai ar pusgaminiai, pienas ir pieno produktai, šviežiai spaustos, nepasterizuotos vaisių sultys ir pan.), suvalgyti pirmiausia, o maisto produktų, paženklintų užrašu „Geriausias iki…“ (pavyzdžiui: kruopų, miltų, makaronų, taip pat konservuotų, džiovintų maisto produktų ir pan.), galima įsigyti ir didesnį kiekį atsargoms
Tam, kad maistas namuose būtų naudojamas taupiai, patariame planuoti apsipirkimus ir pirkti tik tai, ko iš tiesų reikia. Taip pat tinkamai laikyti maisto produktus, gaminti reikiamą maisto kiekį, pagal galimybes stengtis išsaugoti maisto likučius (pvz., juos šaldyti). Tuos produktus, kurių negalima valgyti – kompostuoti ar perdirbti ir vadovautis principu – pirmas į šaldytuvą, pirmas iš jo.
Siekiant mažinti maisto švaistymą, vartotojai raginami įsitikinti, ar namuose turimi maisto produktai pasibaigus minimaliam tinkamumo vartoti terminui, kuris nurodomas pateikiant užrašą „Geriausias iki …“ arba „Geriausias iki … pabaigos“, dar yra tinkami vartoti, t. y. ar produkto pakuotė nėra pažeista (sukiužusi, aprūdijusi, mechaniškai pažeista ir pan.), ar produkto išvaizda nepakitusi, ar produktas neturi pašalinio kvapo. Jei nenustatoma defektų, susijusių su maisto sauga (pelėsio, pašalinio kvapo ir pan.), ar didelių kokybės nuokrypių, šių produktų rekomenduojama neišmesti – juos panaudoti ruošiant maistą.
Būkite sveiki! 🌞🌷