Pritaikyto maitinimo valgiaraščiai

Alergija tam tikriems maisto produktams arba maisto netoleravimas vis dažnesnė problema šiuolaikinėje visuomenėje. Ikimokyklinėse vaikų ugdymo įstaigose daugėja įvairiems maisto produktams alergiškų vaikų, kuriems turi būti organizuojamas pritaikytas maitinimas.

Pritaikytas maitinimas – maitinimas, kuris užtikrina tam tikro sveikatos sutrikimo (alergija tam tikriems maisto produktams, virškinimo sistemos ligos ar remisinės jų būklės ir kt.) nulemtų, asmens individualių maisto medžiagų ir energijos poreikių patenkinimą, parenkant toleruojamus maisto produktus, jų gamybos būdą, konsistenciją ir valgymo režimą, ir yra raštiškai rekomenduojamas gydytojo.

Lapkričio 8-oji - Europos sveikos mitybos diena

Lapkričio 8-ąją minima Europos sveikos mitybos dieną – visuomenė kviečiama atkreipti dėmesį į tinkamos mitybos principus bei raginama sveikai maitintis.

Sveika mityba turėtų apimti visas reikalingas maistines medžiagas ir pakankamai kalorijų, kad būtų subalansuotos energijos sąnaudos. Tinkami mitybos įpročiai lemia gerą savijautą, optimalų kūno svorį ir padeda išlikti sveikiems. Sveikai ir tinkamai maitinantis žmogaus organizmas aprūpinamas energija ir gyvybinei veiklai reikalingomis maistinėmis medžiagomis – baltymais, riebalais, angliavandeniais, skaidulinėmis medžiagomis ir kitomis mūsų organizmui reikalingomis medžiagomis. Taip pat, yra užtikrinamas normalus vystymasis, nuolatinis kūno ląstelių atsinaujinimas.

Mokymai „Smurto artimoje aplinkoje atpažinimas ir pagalbos galimybės vaikams, patiriantiems smurtą“

Gruodžio 3 d. Kretingos rajonos savivaldybės visuomenės sveikatos biure vyks VšĮ „Psichologinės pagalbos ir mokymų centro“ organizuojami mokymai „Smurto artimoje aplinkoje atpažinimas ir pagalbos galimybės vaikams, patiriantiems smurtą“. Mokymuose kviečiami dalyvauti Kretingos rajono švietimo įstaigų darbuotojai bei socialiniai darbuotojai. Registracija el. paštu Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Nėščiųjų kineziterapija

Nėštumo metu svarbu ne tik pailsėti, vengti kenksmingų aplinkos veiksnių, tinkamai maitintis, bet ir jokiu būdu nepamiršti fizinio aktyvumo. Tinkamai parinktos treniruotės naudingos ne tik būsimąjai mamytei, bet ir kūdikiui – judant pagerėja kraujotaka, todėl vaisius geriau aprūpinamas deguonimi, be to, esama įrodymų, kad, jei nėštumo metu moterys reguliariai mankštinasi, jų kūdikio sveikatai.
Mankštos nėščiosioms teikiama nauda išties įvairiapusė: nėštumo metu priaugama mažiau nereikalingo svorio, ne taip vargina nugaros skausmai bei kojų tinimas, stiprėja imunitetas. Tikėtina, kad gerai fiziškai pasirengusioms gimdyvėms bus lengviau pagimdyti vaikutį ir jos lengviau atsigaus po gimdymo. Svarbus ir socialinis/psichologinis aspektas – nėščiųjų treniruotėse susipažinsite ir pabendrausite su bendramintėmis, išmoksite atsipalaiduoti ir mažiau jaudinsitės prieš artėjantį gimdymą. Taip pat nustatyta, kad sportas padeda sumažinti pogimdyvinės depresijos riziką, taigi sportuoti nėštumo metu tikrai verta! Jei iki šiol sportavote, neapleiskite fizinės veiklos ir besilaukdama vaikelio, o jei kol kas nesimankštinote, dabar – pats laikas tapti aktyvesne. Specialūs fizinių pratimų deriniai pritaikyti pakitusiam moters organizmui, padedantys paruošti raumenis gimdymui.

Nemokami fizinio aktyvumo užsiėmimai